Aktie Thule presenterar planer på att gå in i två nya produktkategorier – bilbarnstolar och produkter för hundtransport. Bolaget höjer också målet för försäljningstillväxt som kommunicerades under våren 2021, då bolaget ligger före sin plan. Det framgår av ett pressmeddelande inför onsdagens kapitalmarknadsdag.

Thule Group kommer under 2023 att gå in i produktkategorierna bilbarnstolar och produkter för hundtransport.

”Båda dessa kategorier kännetecknas av egenskaper som passar Thule Groups organisation och varumärket Thule väl”, säger vd Magnus Welander.

Thule har vidare beslutat att uppdatera målet för försäljningstillväxt. Bolaget ska under de kommande nio åren fördubbla intäkterna jämfört med 2021 och därmed nå en försäljning om 20 miljarder kronor till år 2030. Det betyder att målet för 2030 höjs med 4,4 miljarder kronor jämfört med det mål som presenterades för ett år sedan.

Thule upprepar målen om att bibehålla en rörelsemarginal på över 20 procent och utdelning på över 75 procent av nettoinkomsten.