I annonssamarbete med MY WINE ESTATE

ANNONS Det Göteborgsbaserade dryckesbolaget My Wine Estate står inför en offensiv försäljningsstart med en nyemission och storsatsar på egen rese- och vinklubb. Med både egna och externa varumärken är målet att ingå i Systembolagets ordinarie sortiment.

My Wine Estate är dotterbolag till eddbee group AB (publ.) med cirka 750 aktieägare. Målsättningen är att bli ett ledande vin- och spritbolag i Norden med ett brett dryckessortiment av kvalitetsvin och en attraktiv vinklubb som ska vara tillgänglig för alla oavsett kunskapsnivå kring vin. Efter etablering i Sverige planeras onlineförsäljning, primärt via e-handel, i utvalda länder på den europeiska marknaden. 

Egna varumärken med tydlig målsättning 

Vägen dit börjar med att erbjuda konsumenter prisvärda viner av hög kvalitet, både genom egna och externa varumärken och exklusiva Amarone-viner. 

– Vårt eget varumärke Vale da Vida är ett portugisiskt kvalitetsvin till ett mycket bra pris. I vårt sortiment finns nu Vale da Vida Red Reserva, Vale da Vida White Reserva och Vale da Vida Rosé, berättar Milenko Gabrilo som är VD för My Wine Estate. 

Bortsett från försäljning av de egna varumärkena Vale da Vida och Cavates storsatsar My Wine Estate med en egen rese- och vinklubb och gör detta parallellt med en nyemission på 3,6 miljoner kronor. 

Här kan du läsa mer om nyemissionen och teckna direkt

Storsatsar på vinklubb för medlemmar
My Wine Estates affärsidé är att erbjuda ett brett urval av kvalitetsviner till bra priser i kombination med tillhörande medlemskap i en egen rese- och vinklubb. 

– Som medlem i vinklubben får man ta del av exklusivt material och vi ska anordna upplevelseresor till de stora vinländerna Portugal, Italien, Spanien och Frankrike. Vinklubben ska utgöra ett viktigt fundament i bolagets utveckling och av kommande drycker. Ju större efterfrågan som skapas på My Wine Estates drycker av medlemmarna desto närmare Systembolagets fasta sortiment kommer bolaget, förklarar Milenko. 

Bolagets ledning består av personer med mångårig erfarenhet av försäljning, import och marknadsföring. 

– Samtidigt som vi erbjuder konsumenter goda och prisvärda viner skapar vi ett stort intresse runt vår rese- och vinklubb genom att stötta och uppmuntra My Wine Estates medlemmar till att starta sina egna lokala klubbar. Med ett växande nätverk av trogna ambassadörer är målet att få in våra viner på Systembolagets hyllor och i ordinarie sortiment.

Registrera dig och bli medlem här

MicrosoftTeams-image (2) (1)

Sommelier lär dig allt om vin

My Wine Estate har värvat Magnus Gunnarsson som är en känd vinsommelier, kock och restaurangprofil med över 30 års erfarenhet av mat och dryck i egen regi. Magnus kommer att hålla i exklusiva vinprovningar på lokala restauranger i Stockholm, Göteborg och Malmö. Med sitt kontaktnätverk och kunskap kommer han att etablera försäljning mot restaurangsegmentet. 

Här kan du lära känna Magnus

Erbjudandet i sammandrag

Teckningsperiod: 6 juli – 27 november 2022 (tilldelning av aktier sker fortlöpande)
Teckningskurs: 1,50 SEK per aktie 
Emissionsvolym: 3,6 MSEK 
Värdering pre-money: 36 MSEK 
Börsnotering: Planeringsarbetet inför en kommande notering på lämplig handelsplats väntas ske under 2023.

Läs mer om My Wine Estates nyemission här 

Teckna direkt

Investeringsmemorandum  

Av: My Wine Estate

Detta är en annons från My Wine Estate och ska inte tolkas som redaktionellt material från Privata Affärer.