Det framgår av ett pressmeddelande inför tisdagseftermiddagens kapitalmarknadsdag.
Nent siktar på att generera en genomsnittlig årlig organisk försäljningstillväxt om 18-20 procent under perioden 2020-2025, där den nordiska verksamheten förväntas stå för en genomsnittlig årlig tillväxt om 13-15 procent.
Den nordiska verksamheten förväntas ha en väsentligt högre rörelsemarginal om cirka 15 procent år 2025. De tio internationella marknaderna förväntas sammantaget leverera ett positivt rörelseresultat år 2025.
Det övergripande målet är att bli Europas främsta streamingbolag. Viaplay ska lanseras i tio internationella marknader före utgången av 2023, inklusive Estland, Lettland, Litauen, Polen och USA under 2021.
”Vid slutet av 2025 siktar Nent Group på att öka antalet abonnenter till cirka 10,5 miljoner genom att mer än fördubbla antalet betalande Viaplayabonnenter i Norden till cirka 6 miljoner och att växa internationellt med cirka 4,5 miljoner abonnenter”, skriver bolaget.
Det är sedan tidigare känt att målet vad gäller abonnenter är 3 miljoner för 2020.
Nents vd Anders Jensen har i intervjuer tidigare pratat om ambitionen att få ut Viaplay till 15-20 länder under den kommande femårsperioden.
Nent överväger att genomföra en nyemission på mer än 3,5 miljarder kronor.
Bolaget ska nu ”konsultera” sina aktieägare om emissionen som är tänkt att finansiera de strategiska initiativ som bolaget meddelat på tisdagen.
”Nyemissionen skulle också vara ägnad att attrahera nya investerare och analytiker, göra koncernen mer jämförbar med sina globala streamingkonkurrenter, höja koncernens internationella synlighet och profil, samt öka likviditeten i bolagets aktie”, skriver bolaget.