I annonssamarbete med MY BEAT

ANNONS Trött på fakturaavgifter, bindningstider och kundservice som inte går att nå? My Beat är mobiloperatören som går mot strömmen. Genom att faktiskt ta hand om sina kunder har man toppbetyget 4,6 på Trustpilot, vilket är unikt i en bransch som i vanliga fall kännetecknas av missnöjda kunder.

När My Beat startade för fyra år sedan definierade man tre punkter som är extra viktiga för företaget.

– Det första är att vi självklart ska ha en bra och lättillgänglig telefonsupport. Det blir för dumt med telefonoperatörer som inte går att nås via telefon, konstaterar Fredrik Horn-Berlin, vd för My Beat, och berättar att den genomsnittliga svarstiden hos företagets kundservice är sex sekunder.

Den andra punkten är att verksamheten ska vara ”helt renhårig”.

– Våra kunder ska veta precis vad de köper och vad det kostar. Därför har vi ingen bindningstid, ingen uppsägningskostnad och ingen faktureringsavgift. Och i våra abonnemang ingår alltid fria samtal, SMS och MMS, säger Fredrik Horn-Berlin.

Ingen telemarketing

Den tredje punkten är att man aldrig kontaktar kunderna. Det finns med andra ord ingen risk att någon telefonförsäljare från My Beat kommer att ringa upp med något erbjudande.

– Vi använder överhuvudtaget inte telefonförsäljning. Vårt mål är att vara synliga och att kunderna själva ska välja oss. Det har fungerat jättebra, och allt fler får upp ögonen för oss, både genom våra annonser och det fina rykte vi har fått. Sedan gillar kunderna att de kan ringa till oss och få svar på sådant de behöver hjälp med. 

Han berättar att My Beat medvetet i första hand vänder sig till personer över 45 år, som han menar är en målgrupp som andra mobiloperatörerna mer eller mindre ignorerar.

– Det är ingen slump att all reklam för de stora operatörernas billigare alternativ riktar sig till unga. Äldre byter mer sällan abonnemang, och skulle alla göra det skulle det helt enkelt bli för dyrt för de stora operatörerna. Många äldre betalar fortfarande mycket högre priser hos de stora nätägarna, som i sin tur äger många av lågprisbolagen. 

– Vi gör tvärtom, och försöker att komma ut med vårt erbjudande. Vi riktar oss till alla men vi fokuserar mest på de som är 45 plus. Och vi märker att ordet sprider sig. Våra nöjda kunder talar väl om oss, vilket leder till att ännu fler blir medvetna om vad vi kan erbjuda, avslutar Fredrik Horn-Berlin.

Av: My Beat

Detta är en annons från My Beat och ska inte tolkas som redaktionellt material från Privata Affärer.