H&M:s försäljning steg med 6 procent i det andra kvartalet (mars-maj) i det brutna räkenskapsåret 2018/2019, jämfört med samma kvartal året innan då försäljningstillväxten var oförändrad.
Försäljningssiffran är i lokala valutor.
Enligt Infront Datas sammanställning av 17 estimat hade analytikerna i genomsnitt räknat med att försäljningen skulle öka med 5,5 procent.
Försäljningen exklusive moms uppgick till 57.474 miljoner kronor (51.984). Analytiker hade räknat med 57.128 miljoner kronor, enligt Infront Data.
Omställningsarbetet har intensifierats ytterligare
H&M:s omställningsarbete har intensifierats ytterligare.
Det skriver bolaget i samband med offentliggörandet av försäljningen för det andra kvartalet.
”Modebranschens snabba förändring fortsätter och vi ser att vårt omställningsarbete går i rätt riktning även om många utmaningar och hårt arbete återstår. I takt med att kundnöjdheten och försäljningen ökar så har omställningsarbetet intensifierats ytterligare”, heter det i ett pressmeddelande.
I det andra kvartalet (mars-maj), i det brutna räkenskapsåret 2018/2019, steg försäljningen i lokal valuta med 6 procent. Enligt Infront Datas sammanställning av 17 estimat hade analytikerna i genomsnitt räknat med att försäljningen skulle öka med 5,5 procent.