Nyheter
Så blir Coops nya medlemsprogram
Publicerad: 16 juni 2014, 12:01
Foto: Pressbild
Nu är det klart hur det nya lojalitetsprogrammet blir för Coops 3,4 miljoner medlemmar när återbäringen går i graven.
Den 1 juli slopar Coop återbäringen till sina medlemmar. Det nuvarande systemet har blivit för dyrt för matvarujätten som behöver spara pengar.
Återbäringen ersätts med ett nytt lojalitetsprogram som börjar gälla samma datum. För varje krona som man handlar för samlas poäng som kan användas till matvaror eller erbjudanden från Coop eller hos ett tiotal partners som erbjuder allt från biobiljetter till semesterresor, enligt ett pressmeddelande.
Däremot kan medlemmarna inte börja använda sina poäng förrän den 1 oktober.
– Därför att medlemmarna ska ha god tid på sig att plocka ut sina åtebäringspengar som de har innestående på sina konton, förklarar Mikael Ahlqvist, chef för Coops medlemsprogram, för SvD Näringsliv.
SAS Eurobonus, Nordic Choice Hotels, Akademibokhandeln, Fritidsresor och Swebus är några partners som är anslutna till programmet.